Własny gabinet kosmetyczny to marzenie niejednej kosmetyczki. Dzięki niemu przyciągnąć można o wiele więcej klientów, co oczywiście przekłada się na osiągane zyski. Niestety jednak nie każdego stać na to, żeby wynająć odpowiedni lokal. Zwłaszcza w atrakcyjnych miejscach ich ceny sprawiają, że na wynajem stać tylko nielicznych. Rozwiązaniem może okazać się gabinet kosmetyczny w nowym mieszkaniu. Co warto wiedzieć na ten temat?
Najważniejsze zalety gabinetu kosmetycznego we własnym mieszkaniu
Gabinet kosmetyczny we własnym mieszkaniu to rozwiązanie, które pozwala na stworzenie sobie miejsca pracy we własnym domu. Okazuje się to być bardzo praktycznym pomysłem. Dzięki temu osoba pracująca jako kosmetolog może pozwolić sobie na o wiele większą elastyczność w pracy. Klienci mogą zjawiać się o bardzo różnych porach, godziny otwarcia gabinetu mogą być o wiele dłuższe, co nie przekłada się na większe zmęczenie, ale pozwala osiągnąć znacznie większe zyski. Otwarcie własnego gabinetu tworzy również wrażenie profesjonalizmu. Odwiedzenie kosmetyczki w zwykłym mieszkaniu i w prywatnym gabinecie to dwie zupełnie różne sprawy. Kosmetyczki posiadające własne gabinety zazwyczaj oceniane są wyżej i mogą sobie pozwolić na podniesienie cen świadczonych przez siebie usług, bez szkody dla zainteresowania ze strony klientów.
Gabinet kosmetyczny w mieszkaniu, a kwestie prawne
Oczywiście otwarcie lokalu usługowego, jakim jest gabinet kosmetyczny, wymaga załatwienia pewnych formalności, niezależnie od tego, czy lokal jest odrębny, czy stanowi część mieszkania. Lokal udostępniany publicznie powinien być dostosowany w taki sposób, by zapewnić przebywającym w nim osobom bezpieczeństwo, przede wszystkim związane z kwestiami budowlanymi, zdrowotnymi, i sanitarnymi. Bardzo ważną kwestią jest też zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Należy też pamiętać o tym, że zmiana sposobu użytkowania lokalu powinna być zgłoszona do odpowiedniego urzędu.
Mieszkanie od dewelopera przeznaczone na cele mieszkalno-usługowe
Kupno mieszkania/domu od dewelopera może być sposobem na zadbanie o te kwestie już na etapie podpisywania umowy. Wielu deweloperów oferuje możliwość dostosowania układu architektonicznego nowego mieszkania (w pewnym zakresie) na etapie budowy. Dzięki temu odbierane mieszkania jest już odpowiednio dostosowane i może być użytkowane do zaplanowanych przez nas celów. Deweloper powinien zadbać również o kwestie prawne i zgłosić lokal jako przeznaczony do celów mieszkalno-usługowych. Dzięki temu nowy właściciel będzie miał o wiele mniej pracy, a prowadzenie swojego biznesu będzie mógł rozpocząć już niedługo po odebraniu mieszkania. Zaufanie do deweloperów (tak samo, jak do wszystkich innych usługodawców) powinno być jednak ograniczone. Dlatego właśnie tak ważnym momentem mieszkania jest jego odbiór. Dzięki niemu sprawdzić można, czy wszystko wykonane zostało zgodnie z umową, a jeżeli nie, to protokół odbioru jest podstawą do żądania wprowadzenia poprawek. W przypadku lokali przeznaczonych na cele usługowe jest to szczególnie ważne. Nawet niewielka pomyłka, czy niedopatrzenie ze strony dewelopera może sprawić, że mieszkanie będzie trzeba poprawiać, co może okazać się niemałym kosztem. Odbiór mieszkania, spokojnie i najlepiej w towarzystwie kogoś, kto się na tym zna, na pewno pozwoli uniknąć sytuacji, w której poważne niedopatrzenie pozostanie niezauważone. Pomocna może okazać się tu też lista kontrolna odbioru mieszkania od dewelopera, dzięki której żaden istotny element nie zostanie na pewno pominięty.
Czy można dostosować mieszkanie przeznaczone wyłącznie do celów mieszkaniowych?
Kupno mieszkania/domu z rynku wtórnego również może stworzyć okazję do otwarcia własnego salonu kosmetycznego. Mieszkanie takie jednak najczęściej będzie przeznaczone wyłączne do celów mieszkaniowych. Konieczne będzie więc jego odpowiednie dostosowanie, by spełniało wymagania, jakie stawia się lokalom usługowym. Dodatkowo właściciel musi złożyć w starostwie powiatowym wniosek o zmianę przeznaczenia lokalu.
Przeczytaj więcej o: Odbiór mieszkania krok po kroku
Zobacz także: